Saturday 21 December 2013

hai ^_^


YO!

sekarang ni memang busy sikit, so tak dapat nak update selalu sangat. meniaga lagi, menulis lagi, dengan next year yang nak SPM lagi. pening! 

ingat nak buat teaser ka apa ka sikit, tapi..... malu! (ok gedik tau tak payah bagitau)
dah rasa macam penulis bebas pun ada dok buat benda ni, sungguh, AWKWARD gila baq hang! 

bagi orang yang dah biasa buat benda ni, memang la rasa yang benda ni biasa ja apa la. tapi bagi aku, first time ok nak kena merapu meraban macam ni. ok lagi lama aku mengarut, lagi banyak nanti hampa dok sumpah segala seranah dekat aku kan? LOL


lain kali kot.....


sebab sekarang ni, ada satu benda ja yang mengelirukan aku. NI


bukan niat aku nak bubuh gambaq ni saja saja, tapi awat kena kata lagu tu? salah sangat ka kalau letak tajuk SUAMIKU, PENYELAMATKU! seriously, benda ni la yang buat aku tak boleh tidoq semalam kerja dok pikiaq. is it wrong if put this title for my e-novel? is it bothers anyone? ada yang letak tajuk ni ka?  

SERIOUSLY KAK/BRO, MY QUESTION IS, KENAPA? 

 dah tu yang terkeluaq masa dok pikiaq, aku letak ja la. benda semua ni sebelum aku buat aku bincang dulu dengan kawan-kawan aku. depa tak dak pun tegoq kata pelik or something. tapi... kenapa deni cakap macam tu? "SORRY TO ASK, XDE TAJUK LAIN KE NAK LETAK." 
HAHAHAHAHAHA bukan nak perlekehkan sapa sapa, tapi semua ni berlaku dengan keizinan Allah SWT. idea ni pun tercetus, ilham yang Allah bagi jugak dekat aku. kenapa nak kata macam tu? 

maybe ni ujian la kot kan untuk aku, wallahualam. tapi selagi Allah bagi keizinan untuk semua hambaNya berkarya, aku rasa semua orang tak dak hak nak pertikaikan apa yang Allah SWT kata. qada' & qadar. 
takdir, memang tak semua orang akan dijunjung setinggi tingginya.


wallahualam, aku mintak maaf kalau ada yang terasa hati ka apa ka. tapi kalau tak suka dengan apa yang aku buat, tolong tegoq dengan cara yang baik and tolonglah bagi alasan yang sepatutnya.

ASSALAMUALAIKUM. 

18 comments:

  1. Dik, jgn cepat melatah. Bnyk lg cemuhan yg org lain dh hdapi. Biasalah dugaan bila org tk puas hati atau mngkin niat dia nk tegur ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tahu, saya cuma nak tahu sebab apa ja dia tanya macam tu. tapi dia yang tak reply. in shaa Allah, biasalah tu kan :)

      Delete
  2. :) akak senyum je... heheee
    akak juga sependapat dgn Anonymous.
    klu najwa fikirkan sgt, memang sebulan x tdo t. ^_^"
    klu rasa dia memperlekeh, sahut la cabaran itu.
    knp 'suamiku penyelamatku'...
    yg lebih penting, harus +ve dalam kesabaran. good luck yer. ^_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan... tak la, najwa cuma pelik ja. in shaa Allah, selagi diizinkan Allah, najwa try. thankyou kak :)

      Delete
  3. dia cuma tanya ke kan..at least dia cakap sorry sebab nak tanya kenapa letak tajuk tu...tak kan yang tu pun nak sentap?Tapi I fhm coz u r still young..n btw, kadang2 apa yang readers tegur tu betul. kawan2 u of coz la tak say anything coz diaorang pun at the same age dengan u kan?N plus, they r ur friend afterall! mungkin org yang komen tu rasa tajuk u tak sesuai, gedik ke?or maybe dia rasa ada je tajuk yang better yang u boleh letak..my opinion...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukannya sentap, tolong faham please. maybe bagi orang lain cara saya tulis tu nampak kasaq, tapi bagi orang yang faham cara saya tulis tu akan nampak apa yang saya cuba nak sampaikan. wallahualam saya tak mau kata lebih lebih, soalan saya lebih kepada kenapa... macam akak kat atas tu kata, sahut cabaran tu. mintak maaf ya, bukan sentap. sorry :)

      Delete
  4. yo najwa be cool..erkkk betul tu..saba jela na...mgkin ini slh stu ujian n dugaan buat penulis mcm awk yg bakal menuju kejayaan..huhu xtaulaa nk ckp ap ni...mmm gud luck..yr good novelist..ehh follow blog jannatulhusna..tq^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. in shaa Allah, Allah uji. thank you and may Allah bless you :))

      Delete
  5. hai...for me, senang je..kalau u tak sentap,u shouldn't put the entry regarding that issue. tak payahlah nak question y..itu pendapat orang tu.dia cuma nak tahu kenapa u put that kind of title..coz for me, bila u letak entry tu, macam nak kan perhatian..dia cuma nak tahu, itu je..by the way, lagi satu, i cuma singgah sini coz klik dari P2U..bagi I, cite u biasa2 je..banyak kesalahan tatabahasa yang masih boleh diperbaiki;-) n one more thing, rasanya tak payahlah kut nak promote ur blog kat setiap cite di P2U..coz u r not really live ur comment tapi more to nak promote ur blog..sometimes it can make people feel annoying about that..belajar dulu ya dik cara n etika nak berblogging...tq^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. setiap persoalan, ada jawapan. jawapan tu jugak yang boleh buatkan kita berubah ke arah yang lebih baik. sebab tu la saya tanya kenapa, so that saya boleh ubah tajuk tu bagi orang berkenan. cth: "kenapa kita kena hormati ibu bapa kita/kenapa kita kena beribadah kepada Allah swt" setiap orang ada pandangan yang berbeza, betul tak? sama jugak macam saya, saya kena tau apa yang lemah supaya saya dapat ubah. wallahualam tu pandangan awak. Allah lebih mengetahui apa yang saya maksudkan. in shaa Allah and may Allah bless you :)

      Delete
  6. i mean, leave ur comment..typing error, hee..

    ReplyDelete
  7. hai... saya datang bukan dengan niat untuk marah, cuma saya nasihatkan cik writer supaya stop promoting your blog(no offense) ,this is just a friendly advice from me, sebab mereka post cerita mereka kat P2U kerana ingin tahu pendapat orang tentang cerita mereka dan bukan untuk di comment 'singgahlah ke .......' ,I'm not being rude but it's annoying... itu adalah cerita mereka dan cik writer seharusnya respect mereka, bukannya promote blog... dan ada betulnya kata 'anonymous' kat atas, kalau tak sentap just ignore it... btw ,moga cik writer maju dalam bidang penulisan dan ambik peristiwa ni sebagai pengajaran... saya doakan yang terbaik untuk cik writer... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahahaha if yang tu terbaik, okay then :)

      Delete
    2. lagipun ada beberapa group kat fb dibuat untuk promote blog, cik writer join la group tu kalau nak promote blog .. :), ramai penulis buat macam tu..

      Delete
    3. no prob.. :)

      Delete
  8. sis najwa, relax sis... let's look from the bright side...
    maybe that person tak berniat pn nak persoalkan tajuk yang sis letak...
    from my point of view, he/she just wants you to avoid all those cliche's titles... *i'm not saying it's cliche, but maybe from that person's point of view, that title is a little close to cliche...*
    it's ok sis... if you do the right thing, then you will have nothing to be afraid of... all the best ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak, saya cuma nak tahu kenapa so that saya boleh ubah tajuk tu kepada tajuk yang lagi ok ke. sebab kita kena ikut putaran masa, ada yang kena & ada yang tak kena. thats why saya nak tahu, sebab saya nak try ubah. thank you :)

      Delete

Tumblr Scrollbars